Een nieuwe merkidentiteit ontwikkelen
EME, voorheen bekend als Elektromotoren Emmen, heeft onlangs een complete rebranding ondergaan. De vorige huisstijl was verouderd en werd niet consistent toegepast. Daarbovenop kwam dat het bedrijf op zoek was naar een nieuwe bedrijfsnaam die beter bij de huidige activiteiten past. EME houdt zich namelijk niet alleen meer bezig met elektromotoren, maar met vrijwel alles als het gaat om aandrijf- en bewegingstechniek.
Nieuwe merkstrategie
Als onderdeel van de rebranding is een merkstrategie uitgeschreven waarbij een nieuwe missie, visie, tagline, pay-off, kernwaarden en tone of voice zijn geformuleerd. Deze merkstrategie, onder leiding van een nieuw logo en bijpassende symbolen, hebben rechtstreeks betrekking op het werkveld.
Stoer logo passend bij techniek
Na de ontwikkeling van de nieuwe visuele identiteit zijn verschillende marketingmaterialen en communicatie-uitingen ontwikkeld. Zo zijn er al meerdere bedrijfswagens in de nieuwe huisstijl bestickerd, heeft het pand een nieuwe lik verf en gevelreclame gekregen en zijn er nieuwe vlaggen gehesen en visitekaartjes en spandoeken gedrukt. Ondertussen is de nieuwe huisstijl ook al te zien op de website en social media kanalen.
Ontwikkelen marketing- en communicatie-uitingen
Dankzij de complete rebranding en de nieuwe merkidentiteit heeft EME zich opnieuw gepositioneerd in de markt. Het bedrijf is nu beter in staat om te communiceren waar het voor staat en wat het doet. De nieuwe huisstijl geeft een frisse en moderne uitstraling en sluit aan bij de huidige activiteiten van het bedrijf. Met de nieuwe merkidentiteit heeft EME de juiste stap gezet om de concurrentie voor te blijven en te groeien als bedrijf.
In een notendop: Het merk EME loopt weer als een geoliede machine!