Het huiskamer gevoel in print & online overbrengen?
Het bruincafé op zijn retour? Niet volgens Wim van Tellingen van De Drie Paardjes in Emmen!
Samen met zijn collega’s achter en voor de bar brengt hij het oude, vertrouwde huiskamergevoel
van de kroeg terug in het Emmens stadszicht. Peat Digital mocht hem helpen om dit gevoel over te
brengen in de menukaarten, social media uitingen, flyers, posters en nog veel meer. Wij vertellen je
graag meer over hoe we Wim geholpen hebben. Een samenwerking die betrekkelijk geen ‘klein bier’
was, knipoog.
De uitdaging
Waar menig jongere het bruincafé heeft ingeruild voor de hippere discotheek is er in Emmen nog
voldoende vraag onder jong en oud voor het vertrouwde bruincafé. Hier biedt De Drie Paardjes
uitkomst. Met tafelkleedjes die rechtstreeks bij je grootmoeder uit de eethoek geplukt hadden
kunnen zijn, een warme uitstraling en vriendelijk personeel is het dé plek waar je gedurende de dag
even kunt ontspannen. Een kop koffie met verse appeltaart om de dag te beginnen, een schaal
overheerlijke nacho’s delen met je vrienden tijdens de lunch of gezellig een afzakkertje doen in de
kroeg met een oude studievriend? De Drie Paardjes biedt uitkomst.
Wim, eigenaar en uitbater van De Drie Paardjes, kwam met ons in contact door de vele
horecazaken die Peat Digital reeds heeft mogen helpen. Hij was klaar voor de volgende stap en
wilde de zaak op de gevoelige plaat vastleggen en de uitstraling op de schop nemen. Wij kregen wel
trek in die uitdaging.
De aanpak van Peat Digital
We zijn begonnen met fotografie. Onze collega Tim is met Wim en zijn team in gesprek gegaan en
heeft de scenes in de zaak en op het terras vastgelegd. Alle beelden draaien om de warme,
huiselijke gezelligheid en diversiteit aan bezoekers die De Drie Paardjes trekt. Van jong tot oud, van
appeltaart tot borrelplank, alles kwam ter sprake. Onze marketingcollega’s hebben zelfs nog
kortstondig gefungeerd als model, voorzien van de nodige hapjes en drankjes.
Design om je vingers bij af te likken
Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met de menukaart, waaruit de nieuwe stijl voor print moest
gaan ontstaan. De Drie Paardjes kenmerkt zich onder andere door de vele historische lijsten aan de
muren, gevuld met prachtige zwart-wit foto’s uit vervlogen tijden van ‘oes Em’n’. Dit hebben wij als
leidraad genomen voor de menukaarten. Zo vind je alle specialiteiten, van bieren tot borrelhapjes, in
zijn eigen ‘lijst’.
Deze stijl hebben we doorgetrokken naar de cadeaubonnen en flyers, vervolgens naar social media
templates.
Al met al een waardevolle samenwerking die naar meer smaakt. Wij proosten er op!