Wie schrijft, blijft
Een website is een waardevolle investering voor je bedrijf. Er gaat er veel tijd, energie en geld zitten in het ontwerpen en bouwen ervan. Vaak gaat een deel van die investering verloren doordat er te weinig aandacht gaat naar de content, oftewel de inhoud van je site. Dat is natuurlijk zonde. De vraag is: waarom is goede content belangrijk in de onlinewereld van nu? En wat is goede content? Peat Digital geeft je 3 redenen waarom goede content juist nu erg belangrijk is.
In het kort:
- Je laat zien dat je beter bent dan je concurrent
- Je bereikt een specifiekere doelgroep
- Je haalt meer omzet uit je bezoekers
Laten we die redenen eens verder toelichten.
1 Beter dan de concurrent
Bij de meeste bedrijven is het kwartje gevallen: we kunnen nu echt niet meer zonder een goede website. De afgelopen tijd heeft pijnlijk duidelijk gemaakt hoe belangrijk de digitale weg naar jouw bedrijf is. Deze weg blijft altijd open, ook als er een lockdown wordt uitgerold en je fysieke bedrijf daardoor niet meer bereikbaar is. Hierdoor timmeren veel bedrijven aan hun online-weg. Dat betekent je meer moeite moet doen om je te onderscheiden van je concurrent(en).
Wat is dé manier om zoekmachines en mensen te laten zien dat jij beter bent dan de rest? Door je content op orde te hebben. Door te laten zien dat jij als geen ander weet waar je het over hebt. Overigens doe je dat niet door gewoon zoveel mogelijk te schrijven en te posten. We hebben het over relevante content die je op een strategische manier aanbiedt. Daarvoor heb je een slimme contentstrategie nodig.
2 Specifiekere doelgroep
Als je goedgeschreven en relevante content op je site zet, ‘snappen’ zoekmachines nog beter waar jouw site over gaat. En dus ook welke doelgroep het beste past bij jouw website. Zoekmachines doen eigenlijk niets anders dan de meest relevante informatie aan een bepaalde zoekopdracht koppelen. Dus hoe beter de content op jouw site, hoe relevanter de bezoekers die op jouw site terechtkomen.
Natuurlijk is het prettig om veel bezoekers te ontvangen op je website. Maar je hebt niks aan bezoekers die niet op zoek zijn naar jouw product of dienst. Je wilt graag bezoekers op je site hebben die geïnteresseerd zijn in jouw product. Potentiële klanten. Het gaat dus ook hier niet altijd om de kwantiteit, maar de kwaliteit.
3 Meer omzet
Dit punt ligt in het verlengde van het vorige punt. Als je door je content een specifiekere doelgroep naar jouw website trekt, is de kans groter dat ze voor jou als bedrijf ‘waarde’ krijgen in de vorm van omzet. Als de informatie op je landingspagina’s ook nog eens overtuigend geschreven is, wordt daarmee de kans op een conversie ook groter. Met goede content geef je je bezoeker dus alle informatie die hij of zij nodig heeft om vol vertrouwen een aankoop te doen of je dienst aan te vragen.
Wat is goede content?
Dat brengt ons bij de vraag: wat is dan goede content? Goede content is kort gezegd de informatie die jouw doelgroep nodig heeft, op een prettige en overtuigende manier gepresenteerd. Wat is de vraag van jouw klant? Geef het perfecte antwoord op die vraag en je pagina is geslaagd. Elke pagina op jouw site moet zo ingericht zijn dat een bezoeker daar vindt wat hij zoekt over een onderwerp.
Goede teksten
Bij Peat Digital nemen we content serieus. We gaan altijd eerst met onze klant zitten om een paar dingen hierover duidelijk te krijgen, zodat we een duurzame contentstrategie kunnen opstellen. We staan stil bij vragen als:
- Wat is de bedrijfsmissie?
- Waarom, hoe en wat?
- Wat is de doelgroep?
- Welke vragen heeft de doelgroep?
- Wie zijn de concurrenten?
- Wat maakt jouw bedrijf uniek?
- Wat wil je bereiken met je site?
Op basis daarvan kunnen we je advies geven voor een goede aanpak. We kunnen je begeleiden bij het creëren van content door middel van redactie of deze voor je schrijven. Denk daarbij aan de pagina’s voor je website of webshop. Maar we kunnen je ook helpen met blogs, categoriepagina’s, merkpagina’s, productteksten en landingspagina’s.
Let’s Peat the competition!
Benieuwd hoe Peat Digital je kan helpen online te groeien en de concurrentie te verslaan? Neem dan contact met ons op. We vertellen je graag meer over de Peat-methode en over de kansen die wij zien in jouw online-onderneming. Let’s Peat the competition!