Het belang van kwalitatieve en up-to-date content

Het schrijven van website content is voor menig website-eigenaar iets dat onderaan de to-do lijst belandt. Dat snappen we wel: het plannen en schrijven van content is een tijdrovend klusje, dat in eerste instantie niet meteen lijkt te zorgen voor hogere pageviews of conversies. Toch adviseren we bij Peat Digital: steek die tijd er nu maar wel in. Want kwalitatieve, relevante en up-to-date content is belangrijker dan je denkt. Waarom dat zo is? We geven je vier belangrijke redenen.

1. Goede content verhoogt je online vindbaarheid

Met goede content kun je je online vindbaarheid verhogen door middel van Search Engine Optimization (SEO). En SEO werkt allang niet meer zo dat je wat gewenste zoekwoorden in een tekst kunt ‘dumpen’, deze op je website kunt plaatsen en daarmee hoog in een zoekmachine als Google scoort. Tegenwoordig wordt je ranking in een zoekmachine bepaald door meerdere factoren, zoals de duur van het paginabezoek en hoe vaak je nieuwe content uploadt. Hoe beter je content, hoe langer mensen blijven plakken en hoe vaker je content uploadt, hoe meer Google jou als een expert gaat zien. Content is wel degelijk belangrijk.

2. Goede content laat jouw expertise zien

Zie goede content als een stukje bewijsvoering waarmee je het vertrouwen van potentiële klanten kunt winnen. Jij bent expert binnen productcategorie X, maar daar moet je je potentiële klant nog van overtuigen. Het vertrouwen van die potentiële klant kun je op verschillende manieren winnen, reviews en keurmerken of certificaten dragen hier onder andere aan bij. Ook content kan hieraan bijdragen. Middels content kun je je potentiële klanten namelijk laten zien dat jij daadwerkelijk expertise hebt. 

3. Goede content zorgt voor klantenbinding

Een logisch vervolg op punt 2: als jij je klanten laat zien dat je echt een expert bent in jouw vakgebied, zullen ze terugkomen om erover te lezen. Ga bij het maken van je contentplanning daarom na wat mensen van je verwachten. Welke vragen hebben ze – kun jij daar het antwoord op geven? Verdiep je in je doelgroep en de vragen die ze zullen hebben. Als je hieraan tegemoetkomt, krijg je de juiste bezoekers naar je website en je zorgt er ook nog voor dat ze terugkomen.  

4. Goede content zorgt voor leads en conversies

Misschien trek je met je content wel bezoekers aan die anders helemaal niet op je website terecht waren gekomen, doordat je goed onderzoek hebt gedaan naar wat potentiële klanten in jouw branche graag willen weten. Kwalitatieve content kan dus leiden tot leads, die uiteindelijk kunnen uitmonden in conversies. Bingo! 

Ben je overtuigd van het belang van goede content, maar weet je niet waar je moet beginnen? Peat Digital kan je adviseren, of zelfs het creëren van content voor je uit handen nemen. Neem vrijblijvend contact met ons op