Hoe werkt Grid Pinning
Om 3 fotoâs/reels vast te zetten tik je op de 3 puntjes rechtsboven. Daarna klik je op âVastzetten op je profielâ. Nu staat de foto/reel vast op je profiel. Dit kun je zien doordat er dan bij deze foto rechtsboven een âpushpinâ staat afgebeeld. De release van deze nieuwe functie valt samen met het toevoegen van nieuwe functies door Instagram en Facebook aan de Reels. Het is nu mogelijk om interactieve stickers toe te voegen aan je Reels en om je eigen audio onder het filmpje te zetten. Meta heeft ook de lengte van de Reels verlengd. Zo kun je nu 90 seconden opnemen in plaats van 60 seconden.
Adam Mosseri, het hoofd van Instagram, had als reactie dat het voor makers zo makkelijker gemaakt wordt om hun werk te delen met de fans. Hier voegde hij aan toe dat het bedrijf opzoek is naar nieuwe manieren om gebruikers van de platformen meer controle te geven over hun eigen profielpaginaâs.
Grid Pinning effectief inzetten voor jouw bedrijf
Maar hoe kan je nou op een juiste manier Grid Pinning gebruiken? Het is belangrijk dat je je beste werk bovenaan het raster van je profielpagina zet en dus vast pinned. Dit is omdat deze post of reel dan het eerste is wat mensen zien op de feed van je account. Door dit te doen krijgen mensen gelijk een goede eerste indruk, omdat ze je beste werk als eerste kunnen bekijken. Wat je ook kunt doen is de posts of reels die wat minder goed werken vast zetten, zodat ze meer gezien worden op je profiel.
Daarnaast kan je natuurlijk om de zoveel tijd nieuwe posts of reels van je account vast pinnen. Zodat niet al te lang dezelfde post of reel staat vast gepind. Door af en toe te wisselen tussen de posts en reels die je pinned, lijkt je account ook gelijk actiever zonder dat je persé heel veel plaatst.
Het valt op dat Instagram steeds meer overneemt van het social media kanaal Tiktok, maar ook andersom. Zo was het eerder op Tiktok al mogelijk om een video van je account vast te zetten op dezelfde manier als hoe Grid Pinning werkt. Ook lijken de reels op Instagram erg op een Tiktok video. Maar andersom is het net zo, het is nu namelijk op Tiktok ook mogelijk om Storyâs te maken zoals het op Instagram ook kan. Al hoewel storyâs origineel van Snapchat komen. Het spelen van leentjebuur heeft Instagram overigens geen windeieren gelegd. Sinds het overnemen van de stories-functie is het aantal gebruikers van het platform flink doorgegroeid. Benieuwd hoe jij dit groeiende publiek om kan zetten naar nieuwe klanten? Neem een kijkje op onze pagina over social media marketing, of neem contact op!