E-mailmarketing: nog steeds relevant?

1 juli 2021
  1. E-mail veel gebruikt

Wist je dat e-mail nog een van de meest gebruikte communicatiemiddelen is? Het aantal gebruikers groeit nog steeds. Bovendien zijn er veel mensen die zich inschrijven voor een nieuwsbrief. Bijvoorbeeld: zo’n 94% van de Nederlanders is ingeschreven op een nieuwsbrief van een bedrijf omdat ze openstaan voor aanbiedingen en nieuws. Ben jij een van hen?

 

  1. E-mail wordt gelezen

Hoe reageer jij als je een nieuwsbrief ontvangt? Toch even kijken wat de aanbieding is? En als je net een bepaald product nodig hebt, toch even kijken? De praktijk laat zien: e-mails worden gelezen. Zo blijf je top of mind en informeer je je klant over aanbiedingen en over jou als bedrijf.

 

Belangrijk: zorg dat je nieuwsbrief relevant is!

 

  1. E-mailmarketing is goedkoop

De enige kosten die je hebt voor het versturen van een nieuwsbrief via e-mail, zijn de tijd en eventuele abonnementskosten van het platform dat je gebruikt, zoals Mailchimp. Voor kleinere klantenbestanden is het gebruik van een nieuwsbrievenprogramma meestal gratis. Het is dus een goedkope vorm van reclame.

 

  1. Afstemmen op de klant

Je kunt je nieuwsbrieven makkelijk afstemmen op de behoeften van je klant, zoals de tijd van het jaar en belangrijke gebeurtenissen. Een haakje werkt! Bij het opstellen van een strategie kun je ook nadenken over de levensloop van je klant: wanneer koopt iemand je product en wanneer zal hij datzelfde product weer opnieuw nodig hebben?

 

  1. Segmenteren

Op basis van aankoopgedrag kun je je klantenbestand opdelen in segmenten: personen die regelmatig iets kopen, personen die lange tijd niets gekocht hebben, personen die spullen kopen voor honden of juist voor katten enzovoort. Vervolgens kun je je e-mailmarketing daarop aanpassen, zodat je echt relevant bent.

 

Inschrijvers verzamelen

Je kunt heel eenvoudig inschrijvers verzamelen op je website. Via een formulier of op de check-outpagina. Veel mensen vinden het leuk om op de hoogte te blijven van nieuws, aanbiedingen en updates. Daarom schrijven ze zich in. Deze groep heeft extra interesse in jouw product of in het thema dat je uitdraagt. Het zou zonde zijn als je die groep niet warm zou houden voor jouw bedrijf.

 

E-mailmarketing door Peat Digital

Wij snappen dat je als ondernemer niet altijd tijd hebt om je e-mailmarketing op te zetten. Natuurlijk helpt Peat Digital je graag hierbij. Samen met jou stellen we vast wie jouw klant is en hoe je die het best kunt bereiken. Wij schrijven pakkende nieuwsbrieven voor je. Of je nu een eenvoudige maandelijkse nieuwsbrief wilt of een hele customer’s life journey wilt uitzetten, wij doen het graag voor je. Wij zijn jouw expert in digitale marketing, ook jouw e-mailmarketing.