4 tips voor de perfecte Black Friday

Over precies twee weken is het zover, Black Friday! De dag voor e-commerce ondernemers om extra gas te geven en consumenten met mooie deals te verleiden tot een aankoop.

Hoe haal jij als e-commerce ondernemer het maximale uit Black Friday 2022? Wij hebben 4 tips voor je!

Bijna, bijna, bijnaaa… jaaa!

Bouw op naar het grote moment! Bijvoorbeeld door langzaam maar zeker in de weken voorafgaand naar Black Friday al wat acties te onthullen, of letterlijk af te tellen naar de grote dag. Hierdoor blijf je je volgers er aan herinneren dat Black Friday aanstaande is verklein je de kans dat ze het onbenut voorbij laten gaan.

Wees er snel bij

Schaarste is een belangrijke koopoverweging. Zorg daarom binnen je advertenties & webshops voor voldoende elementen die dit benadrukken. “Nog 4 items op voorraad”, “Nog 2 uur voor deze actie afloopt”. Creëer schaarste en urgentie en verzeker de klant dat de deal echt niet beter gaat worden bij de buren.

Website snelheid

Niks is zo onprettig als een trage website of webshop. Hoe langzamer je site, hoe hoger je bounce percentage en hoe groter de kans dat jouw potentiële klant de online etalage van de concurrent gaat opzoeken. Laat je adviseren door je marketing of website partij over hoe je dit kunt optimaliseren.

Korting is alles

Nederlanders blijven Nederlanders, we worden nergens zo blij van als de beste deal! Oké, naast de elfstedentocht, snert, sinterklaas, kaas.. goed waar waren we. Veel webshops stunten met hun prijzen op en in aanloop naar Black Friday. 50% korting of meer is niet ongewoon. Hou hier dus rekening mee in je uitingen en je strategie en kijk ook vooral hoe andere partijen met hetzelfde product dit doen!

Nog meer tips voor jouw Black Friday succes? Neem contact met ons op!

 0591 23 00 25

 info@peatdigital.nl