Elk jaar op de eerste zondag van april bruist Emmen van de energie tijdens de 4 Mijl van Emmen – hét hardloopevenement waar talloze Emmenaren naar uitkijken. Vanuit Webba en Peat Digital zijn we al jarenlang trotse sponsor van dit prachtige sportieve festijn. Dit jaar mochten we vanuit Peat Digital zelfs nog een stapje extra zetten: we verzorgden de volledige signing van het evenement. En dat deden we met ontzettend veel plezier!
Van idee tot uitvoering: de zichtbaarheid vormgeven
Voor de 4 Mijl van Emmen mochten we helemaal los op de offline zichtbaarheid. Van beachflags en sidewings, tot aan posters, banners en een mega photowall met alle sponsoren. Zo kwam er van alles voorbij. De grootste uitdaging? Het verzamelen van álle juiste bestanden en formaten, en zorgen dat alles op tijd klaar was. Waarbij de photowall misschien nog wel de grootste klus was. Met tientallen logo’s die allemaal op een andere manier aangeleverd werden, werd het een ware puzzel.

Teamwork, Trello en tempo: zo pakten we het aan
Met een sterke en heldere basis in de vorm van een Trello-bord konden we de taken makkelijk verdelen en is er goed overzicht gehouden. Zo zijn we met meerdere designers tegelijk bezig gegaan om 50+ ontwerpen eruit te knallen in anderhalve week tijd. Door goede communicatie onderling en met Paul van Put van de 4 Mijl van Emmen verliep alles soepel. De korte lijntjes en duidelijke communicatie hebben ervoor gezorgd dat we lekker door konden werken en niet tegen gedoe aanliepen.
Een stad vol kleur en trots
Uiteindelijk stond Emmen vol met onze ontwerpen. Van Emmen Zuid tot aan het centrum: overal waar je keek, zag je banners, beachvlaggen en sidewings van het evenement. We zijn zelf nog even een rondje door Emmen gereden om alles mooi in beeld te brengen, en wat zijn we trots! En alsof dat nog niet tof genoeg was, heeft een van onze collega’s de 8 mijl nog even uitgelopen in 1 uur en 6 minuten!
Wat Paul van Put, de organisator van de 4 Mijl van Emmen er van vond?
“Ziet er allemaal goed uit! Een hele mooie upgrade ten opzichte van vorig jaar als totaalpakket!”
Hoewel het voor onze designers flink aanpoten was, heerst hier ook vooral trots:
“Het was even aanpoten, maar met teamwork, heldere communicatie en een strakke planning hebben we écht iets tofs neergezet.”
