Online & offline zichtbaar

Restaurant De Drommedaar

Sinds 2020 is Peat verantwoordelijk voor de online marketing van De Drommedaar. Sinds 2022 mogen we ook de offline communicatie van dit prachtige restaurant verzorgen, beiden niet zonder de nodige resultaten!

Een frisse wind

Sinds 2020 mogen we bij Peat Digital ons al bezig houden met de online communicatie van De Drommedaar. Denk daarbij aan zoekmachine optimalisatie (SEO), maar ook het actief bijhouden van de social media en het inrichten van effectieve Google Ads campagnes. In 2022, na een roerige Corona-tijd en een nieuwe chef, werd het tijd om extra gas te geven op de online & offline communicatie. Daarom werd besloten om de huisstijl van De Drommedaar iets aan te passen, waarbij de nieuwe menukaart het eerste product zou worden. Hier is een huisstijl uit ontstaan waarbij foodfotografie enerzijds en een energieke, maar exclusieve stijl anderzijds de boventoon voeren.  Na het succesvol schieten van de nieuwe foto’s, die je bijvoorbeeld terug ziet op de website en social media kanalen, ontstond een nieuw kleurenpalet die je herkent in de foto’s, website, social media uitingen en zowel de lunch-, borrel- als dinerkaart.

Fotografie

Bij De Drommedaar staat beleven & overheerlijk eten centraal. Het is dus van belang dat het fotomateriaal, toch je visitekaartje, dit uitstraalt. Daarom is er extra veel aandacht gestoken in de opmaak van het bord, de setting en de kleine details. Met een prachtig resultaat!

Lunch-, borrel- & dinerkaart

Aan de hand van de interieurfoto’s ontdekten we al snel een bepaald kleurpatroon in het restaurant die online eigenlijk niet terugkwam. Omdat dit juist de kleuren zijn die ervaart wanneer je bij De Drommedaar gaat eten, werd besloten om op basis van deze kleuren de nieuwe kaarten vorm te geven. Hierbij waren de gekozen kleuren en het overbrengen van de beleving in de zaak het belangrijkste uitgangspunt. De Drommedaar is namelijk een restaurant voor meer dan eten alleen, de beleving van de gast staat centraal. Dit moesten de nieuwe kaarten dus duidelijk reflecteren.  Zie hieronder het smakelijke resultaat!

Aanpassingen site & social media

Om het ÊÊn consistent geheel te maken zijn vervolgens de ontwerpen voor social media & de website aangepakt. Ook hier zie je het nieuwe font en de gekozen kleuren duidelijk terug. Dank aan de technische partner Webba voor de realisatie!

En wat heeft Wouter (Eigenaar De Drommedaar) er zelf over te zeggen?

Wouter van Liere

De Drommedaar
star star star star star

Sinds de samenwerking hebben we meetbaar meer reserveringen via Google en andere online platforms. En zijn we online veel beter vindbaar. De samenwerking met het team van Peat Digital verloopt goed: er wordt goed gecommuniceerd, er is creativiteit voldoende aanwezig en het team voelt ons bedrijf goed aan!